torsdag 12. juni 2008

Overraskende besøk av nabo'n og utfordring

Snakk om verdens hyggeligste nabo da... Hun ringer på døra og når jeg åpner døra overrekker hun meg en stor gulrotkake og en gave. Jeg står der lettere sjokkert og klarer til slutt og stotre frem.... K K Ko Kom inn.. Nei det hadde hun ikke tid til !!! (På dette punktet er øynene mine på vei ut av hodet.) Nei, hun skulle videre, sa hun. Dermed gir hun meg en klem og sier; Nå kan du lukke munnen, det kler deg ikke å stå på trappa og gape slik (Går det ann at øynene faller ned til nesen og kikker ned halsen min?!! det føltes som om det var det som skjedde hvertfall). Så fortsetter hun; kan du ikke smile da når du får gave og kake!!! Gå inn med deg og kos deg!! Makan til dame.
Så til utfordringen fra Emmeline
Hver deltaker svarer på spørsmålene om seg selv.I slutten av innlegget gir du spørsmålene videre til 6 andre personer og fører opp navnene deres.Så legger du beskjed hos dem om at de er tagget og ber dem lese din blogg.La personen som tagget deg vite det når du har lagt inn svar.
1. Hva gjorde du for 10 år siden?
Da var jeg hjemme med margerittene på 2 og 4 år. Vi hadde vår første sommer i nytt hus. Masse å gjøre, samtidig som sommeren skulle nytes.

2. Hva er 5 ting på gjøre-lista mi i dag?
Henge opp sengetøyet som jeg vasket i går kveld, brette klær, vinduene skulle vært vasket, en god venninne kommer til kaffe, middag, handle melk og andre nødvendigheter, sette på flere vaskemaskiner, klippe ”plenen”, renske blomsterbed, lage middag, rydde ut av oppvaskmaskinen, levere pensumbøker på biblioteket, lage nytt innlegg i bloggen min………………ååååhhh var det bare 5 ting?!!!!!

3. Snacks jeg liker:
Smågodt, potetgull med paprikasmak, melkesjokolade, Tortilla chips, is med sjokoladebiter, Troika,…… min største utfordring er å gå FORBI snopehyllen på butikken.

4. Ting jeg gjerne vil gjøre dersom jeg var milliardær:
- Lage glassveranda. (Bergen har vist seg fra sin beste side denne våren, dvs at det er maaaaaaange år til neste gang.)- Vaske hjelp til den store hus vasken, støvtørking til helgen vil jeg kose meg med selv
- Reise på ferie med familien, se verden.- Dele
5. Steder jeg har bodd:Brumunddal, Kongsvinger, Nesjestranda, Hjelset, Kristiansund.

6. Disse vil jeg vite mer om:
Jeg tror alle har svart på denne utfordringen nå. Men sitter akkurat du og klør etter å svare på disse spørsmålene, legg igjen en liten hilsen, så utfordrer jeg deg tvert!!!

8 kommentarer:

Cathrines blogg sa...

Jeg bor også blandt de syv fjell, og studerer sykepleie.....hm...Hvor går du?? Hvor langt har du kommet?? Jeg går på haukeland, andre trinn....

Marie sa...

Tenk å få ei kake på døra da! Så heldig du var! Hadde gapa eg og om nokon stod på døra mi med kake. Kaka ser kjempegod ut!

Koseleg å lese svara dine :)

Prinsesse Elin sa...

Å så deilig! Tenk å ha e slik nabo. Men det kan jo vær at du er supergrei og virkelig fortjente en kake! Holder en knapp på det ja:O)

Tiril sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anita sa...

For en helt fantastisk nabo du har!! Helt uten forvarsel bare komme innom med kake! God helg!

Anna Lisa sa...

Så koselig med ein slik nabo!!
Da er du heldig!!
Ønska deg ei kjempe kos helg!!
Og hos oss er det masse spenning, for som sagt blir Tuva 3 år på søndag og elste jenta Anika fyller 15 år mandag:) Artig...og spennande:)
Klem

Anne sa...

Er det mulig med slike naboer i Norge i 2008 ???

Bare helt sånn uten vider ??

Hilde sa...

Så heldig du er som har så gode naboer! Send meg gjerne utfordringen om du har lyst. Jeg bor forresten også i Bergen.