søndag 9. november 2008

Fortiden i landet Bloggtørkeja


Jeg har reist på ferie til landet Blggtørkeja.
Her er det vått, mørkt og dagene er lange selv om jeg får gjort lite.
Det er lagt opp til et løp med skole, skole og atter skole.
Innimellom traller jeg på en sang som sitter som spikret fortiden:
Orker ikke, gidder ikke, passer mæ'kke, raker ræ'kke vikke, hakke, måkke, skakke, fåkke, bøkke, takke, tøkke.
Syng med her.
Når jeg er sammen med familien min varierer jeg gjerne litt,
jeg stiller meg på en spisestuestol med regndress, Ilsestøvler og en zinkkanne med vann.
Der leser jeg opp dette diktet:

En er en og to er to
De hopper i vann de triller i sand
Sikk sakk det drypper på tak
Tikk takk det regner i dag

Regn regn regn regn
øsende regn, pøsende regn
regn regn regn regn
deilig og vått deilig og rått

En er en to er to
De hopper i vann og de triller i sand
Sik sakk det drypper på tak
Tikk takk regner i dag.

HØYT og TYDELIG
Ingen ting er som MIN stemme

Etterpå baker jeg kake.
Jeg føler det er både rett og rimelig, at jeg som familiens overhode (selv utnevnt) passer på at de går vinteren i møte med nok underhudsfett.

Så sover vi.

Dagen etter våkner jeg atter med ny og god energi.
OG
jeg starter å synge
Orker ikke, gidder ikke, passer mæ'kke, raker ræ'kke, vikke, hakke, måkke, skakke, fåkke, bøkke, takke, tøkke.......

I'll be back :)



7 kommentarer:

Magdalena sa...

OK! see you...

;O)

Petunia sa...

Se her ja, der var du! Kom tilbake når du er klar du! Jeg kjenner den der orker ikke gidder ikke sangen jeg også... Den henger seg virkelig fast på hjernen.

Anna Lisa sa...

datt plutselig innom deg. Huska du la igjen helsingar hos meg i sommar:) Det var koselig. Det er blitt så mange blogger at det er vanskelig å følge opp alle. Men eg prøver :) Du må ta den pausen du trenger, og kansje en dag får du "piffen" til bake for å blogge. Dette må ikkje slite ut folk og ta tid frå familien.
Ønska deg fine dagar, kos deg:)
Klem

mali-mo sa...

Gleder meg til du er tilbake jeg ;) Ønsker deg en fin dag!

Prinsesse Elin sa...

he he bloggtørke er lov. Jeg venter trofast ved bloggen jeg:O)

irina sa...

jepp det går litt opp og ned. Og snart MASSE !!

Takk for hilsning.
Ha en flott helg ;)
Klem

GundaM sa...

Så flott du er i farta, kommer innom siden;0) har deg jo i blogglista mi.

Klemz