søndag 13. april 2008

I helgen

har jeg vært effektiv. Jeg fant rett og slett ut at jeg ikke fikk gjort noe som helst i huset ved å sitte forran pc'n og kikke på bloggene deres. Dere vasker og rydder og pynter og planter. Jeg leser og leser og leser og leser. Og ingenting skjer ......for jeg bare leser.


Så i helgen sto jeg opp tidlig (til å være helg), brettet opp armene og fant frem vaskebøtten. Jeg rev ut av skap og skuffer, vasket, kastet og ryddet. Både stue, kjøkken og barnerom fikk gjennomgå. Skapet med "ting som kanskje kommer tilnytte" fra 5 år tilbake er tom. Donald leker fra 1814 (ja, nesten hverfall) ble kastet. Klær ble sortert og kjørt til Fretex. Jeg sendte (eller jaget som han kaller det) Pestekragen ut 2 (!!!) ganger for å kjøpe hyller. Da klokken var 15 hadde jeg enda ikke spist frokost, det gjelder og smi men jernet er varmt vettu ;o)
Jeg tror at mann og barn et øyeblikk var redd for å bli resirkulerte de også!!!
I dag har turen gått til Plantasjen for å friske litt opp. Oliventreet som har vært på rehabilitering og opptrenings leir på badet i hele vinter har fått ny emaljebøtte og er tatt opp i en lys og nyvasket stue.
Tusenfryd har fått plass i et blått saltkar fra Danmark. Også har jeg sørget for at fingre skal ha det bra i rosa hansker mens de graver med blomstrete redskaper i potter og rabatter. Vi har ingen hage og det er både et bevisst og bevist valg, for å si det sånn. Vi har ikke akkurat grønne fingre her i huset, jeg bare latersom med sommerlige blomsternavn.
Jeg fant frem litt maling også, et fuglehus er malt hvitt sammen med skuffer fra en gammel pcpult. Skuffene skal fylles med skokrem, lisser, impregneringsprodukter, gamle nylonstrømper og skobørster. Et sted skal det jo være det også.

SÅ etter denne helga er jeg i vater igjen.
Ha en god uke alle sammen.

16 kommentarer:

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Haha som om du skriver om meg! Skal det først vaskes så skjer det med en intens iver og ingen andre i familien vet hvor de skal gjøe av seg, de gjør seg så liten som de kan og mer eller mindre trykker seg sammen i en krok. Omtrent som Karius og Baktus når tannbørsten kommer,hihi
Deilig etterpå. Blir gressenke noen dager... og svarte søppelsekker er kjøpt inn! Gitt om det skal kastes;o)))))
Klem

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hva er det med meg når jeg er her inne, alltid skrivefeil... gjør og gjett f.eks ;o))))

Marianne sa...

Det er lurt å passe på når lysten er der, den kan fort forsvinne! Så koselig med blomster og planter. Deilig å få ut vinteren syns jeg.
Hilsen Marianne

Marie sa...

Skal seie du står på!!! Kjekt å få ta eit skikkeleg tak av og til. Men frokost kl femten? Korleis i allverda klarer du å jobbe heile dagen utan mat? Ikkje lurt spør du meg.

Ha ein fin "lesedag" i nyvaska/nyrydda hus :)

Nilla sa...

Så utrolig flott det salt-karet var. Hadde sklidd rett inn i kjøkkenet mitt på hytta:))

HildeS/Frøken Fryd sa...

Det er godt å få rydda og vaska skikkeleg ein gang iblant. Her er sola og finveret komen så eg skal ikkje sjå vekk i fra at det vert skikkel husrydding og vask her også i helga:)
Det var eit nydeleg saltkar du har og så søtt med tusenfryd oppi:)
Ha ei finfin helg.

Emmeline sa...

Jeg var inne på siden din her forleden og tenkte at ÅÅÅÅÅ dette MÅ jeg jo gjøre jeg også. Reise meg fra datamaskinen, og ta fatt i livet mitt. Endelig har jeg kommet i gang jeg også. Papirer er ryddet og sortert. Jeg trodde jeg var i havn, men plutselig oppdaget jeg faktisk to ekstra skuffer med papirer så det er desverre litt å ta av enda.(-Hvor kommer alt dette papiret egentlig fra??? Tusen millioner betalte regningen osv osv)
Høres iallefall deilig ut når du har gått så grundig til verks som du har... Deilig å komme i vater og nyte det nyryddete huset. Må jo si helt tilslutt at du skriver knallbra Whoopsi. Liker veldig godt valg av blomsternavn tiltross for latesom hageinterresse...LER GODT AV DET! Ha en god helg. VI har allerede kommet til den neste helgen for å si det sånn.... Men kos deg i solen ute på altanen!

Lovise sa...

Flinke jenta!! Ja det er lurt å stå på når ånden plutselig er over en. Man vet aldri når neste gang blir, he he.....
God helg til deg.

GundaM sa...

Heia! For en energi du har hatt da;) Her har helgen vært tilbragt i sverige, jenter på loppis!

Flott med forandring innimellom;)

Ha en fin, ny uke !

A home far away sa...

Saltkaret ditt var så jättefint!

Ha en fin helg

Hilsen frn Singapore

Klarafina sa...

Herlige blomstrete hageredskaper!

Marie sa...

Er innom for å ønskje god helg :)

Berit T sa...

Nå har jeg kost meg her hos deg, flotte bilder fra utsikten på hytta. Det blir en annen verden når tåka letter. Akuratt som da jeg hadde overnattingsbesøk av en liten jente på hytta, det var tett tåke, såg ingenting som var lenger borte enn 20 m. Neste dag var strålende vær og hun ropte helt vill: Noen har flyttet et fjellet og en holme og sjøen er er kommet altfor nær!!!!

Å få sånn et arbeidskikk som du har hatt, det er deilig, iallefall når en ser hva som er blitt gjort.
Då er det så godt og sette seg ned å nyte det. Få en ny blomst som lyser opp, og den du hadde i saltkaret, det var bare så NYDELIG!

Håper du får en fin helg!!!

Emmeline sa...

Halloen Daisy;)
Jeg har ikke vært innom her på noen dager, men her var det ikke så mye nytt heller...
Skjønner at du er tatt av vårtravelheten du også-- jeg har nesten ikke fått tid til å legge igjen hilsener på bloggene rundt omkring i det siste, rett og slett fordi man av og til må sette datamaskinen fra seg og leve det riktige livet;)
I dag er det siste runde med bloggbesøk etter ettårsjubileums innlegget der mange hadde vært på besøk. Det har vært så koselig å titte innom til alle som hilste til meg den dagen, mange inspirerende og lekre blogger og din er en av disse!!! Tusen takk for hilsenen fra deg, det satte jeg stor pris på! Håper du får en fin uke og at været viser sin vårlige side:)Hils gullegutten og ungene;)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Bare meg som titer innomfor å ønske deg en flott uke.
Klem

GundaM sa...

Hei der. Håper det står bra til med deg og dine, miss u og dine fine innlegg vet du ;)

Men ta tiden du trenger venter her vi vet du!

Fortsatt god pinse!